Jeg må nok komme med et GM svar inden dette emne går op i hat og briller.
Som der er blevet sagt er en BG ikke nødvendig for at deltage.
MEN! Den står som krav hvis man ønsker at spille Magiker, nye racer, specielle karaktere osv.
Har man skrevet en god nok BG kan man stort set spille alt inden for rimelighedernes grænser.
Det eneste stykke parpir som man
SKAL havde med er et karakterark. Ingen karakterark = ingen evner. Har man et karakter ark hvor man har skrevet de evner ned man har købt, kan man ikke bruge dem FØR man har en GM underskrift ud for evnen på arket. Så vent lige med at stikke af før i har været forbi den GM der sætter sig ned efter/under oprydningen for at tage sig af det.
Personligt vil jeg opfordre alle der ønsker at skrive en BG, til at sætte sig ned en times tid og tænke deres karakter igennem. Glem alt om fødested, begivenheder i hans/hendes liv osv. Tænk kun på hvordan personen skal være. Hvordan tænker personen? Hvordan reagere personen? Hvordan taler personen? Hvordan opføre personen sig sammen med andre eller alene?
Når man så har tænkt figuren rigtig godt igennem skriver man det ned og så kan man begynde og tænke: Hvorfor er min karakter som han er? Hvad har han oplevet der har gjort ham til det han er? Er han ligesom alle andre eller skiller han sig lidt/meget ud? (jeg vil foreslå at nybegyndere starter med folk som ikke skiller sig særligt meget ud).
Når man skriver sin BG behøver man ikke skrive det som en novelle eller episk historie. Det kan sagtens være en hurtig gennemgang af begivenheder hvilket gør den kortere men også mere dækkende end noget der fylder 30 sider og fortæller om 3 begivenheder i personens liv. Det er okay at tage en meget vigtig begivenhed og beskrive i den i flere detaljer.
Håber min lange novelle af en forklaring er svar nok til dit meget simple spørgsmål.